Trends in relatiegeschenken

Dit jaar maak jij het verschil met relatiegeschenken. 2019 is al een half jaar op gang en de zomer staat voor de deur. Een goed moment om stil te staan bij de trends in relatiegeschenken.

We leven in een tijdperk waarin nieuws snel verspreid; we delen veel informatie met elkaar. Facebook, instagram, whatsapp; het aantal gebruikers groeit jaarlijks. Bekijk de positieve invloed van makkelijke reclame. We worden steeds kritischer. De whatsapp groepjes stijgen snel, van familie groepjes tot schoolgroepjes en werkapps. Een snel en makkelijk kanaal om te delen, maar tegelijkertijd minder controleerbaar. Zo versturen wij whatsappjes in de groep met wat wij gekregen hebben binnen het bedrijf. Als de Schenker zorg je goed voor je personeel. Iedereen in onze omgeving wil intussen graag bij het cadeautjes bedrijf De Schenker werken. Want zo gaat dat.

Zorg ervoor dat jij aan de goede kant zit. Want als we geen kerstpakket hebben gekregen wordt deze tegenvaller ook gedeeld!

Dat de trend in relatiegeschenken veel verder gaat dan een kerstpakket weten we. Maar hoe geef jij hier invulling aan? 5 tips voor dé trends binnen relatiegeschenken.

1, Draadloos opladen
2, Geschenken met een verhaal
3, In een nieuw jasje: goodiebags!
4, Eco producten
5, Seizoensproducten

1, Draadloos opladen

Opgeladen de vakantie in, altijd energie. Dat wil iedereen. Met een draadloze oplader ben je altijd en overal bereikbaar. Geen kabels of gedoe maar gewoon onderweg opladen. Eenmaal gewend aan een draadloze oplader wil je niet meer anders. Dat is precies wat we willen met een geschenk toch? Dat deze niet in de prullenbak beland, maar dagelijks gebruikt wordt. Met jouw boodschap of logo er op. Doen dus!

Hoe meer high tech hoe gewilder het product. Kijk naar je publiek. De persoon reist regelmatig? Kies voor een draadloze oplader met reisadapter. Begaan met het milieu? De draadloze bamboe oplader is wat voor jou.

2, Geschenken met een verhaal.

Een gegarandeerd succes is schenken met een verhaal. Neem de correctbook. Een uitwisbare promotie met een goed doel, want met aanschaf doneer je aan de scholen in Afrika. Uitwisbare promotie, dat willen we niet. Maar als het duurzaam is wel. Ook hier geldt weer kijk naar de ontvanger. Sportief? Kies voor een BeObottle. Helemaal trendy, bedrukt met jouw logo; een verantwoord cadeau. Goede doelen relatiegeschenken scoren!

3, In een nieuw jasje: Goodiebags.

De goodiebag is een apart verhaal. Deze is terug van weggeweest, maar wel in een nieuw jasje. We doen niet meer aan goodiebags met alleen maar nietszeggende rommeltjes die in de prullenbak belanden. Nee, omdenken is hiervoor het kernwoord. Denk om door te kijken wat je wilt meegeven aan de relatie of bezoeker. Welk verhaal zit er achter? Voor kinderen blijft de ballon absoluut een succes. Een toffe peer, een appeltje voor de dorst of water bij de wijn? Kies voor een fruitig bedankje of water. Bij de goodiebag zit het succes vooral in de boodschap. Wees creatief, geef een geschenk waarin jouw logo niet op de voorgrond staat maar het gebruik van het product. Een tasje met jouw logo in het klein maar een toffe boodschap, wordt sneller bewaard en hergebruikt. Speel hier op in en je zult zien; promotie hoeft niet duur te zijn.

4, Eco producten

Een absoluut opkomende trend zijn eco producten. Denk groen en eco, doe duurzaam. Wees creatief en bedenk hoe jij investeert in jouw werkrelatie. Trendy bamboe artikelen of een duurzaam herbruikbare tas.
Ook de moestuintjes zijn dit jaar hip. Heb jij al eens nagedacht over gerecyclede promotie? Schrijf de mooiste ideeën op hergebruikt toiletpapier; een stinkend goed idee als je het ons vraagt!

5, Seizoensgeschenken

Als bedrijf zijn we meer begaan met onze werknemers, als je meegaat met de tijd tenminste. Bedrijven die aandacht geven aan personeel zijn gewild en personeel is loyaler. Alleen met kerst een pakket schenken en kort stilstaan bij de ontwikkelingen van het bedrijf is redelijk ‘old school’. Wij hanteren thema’s die gerelateerd zijn aan feestdagen, het jaar rond. De kracht zit hem in het onverwachte geefmoment. Zit jij in de bouw? Speel in op de dag van de bouw op zaterdag 15 juni. Schoonmakers in dienst? Geef wat met dag van de schoonmaakster op vrijdag 14 juni. Wij helpen jou graag met maatwerk geschenken, het jaar rond!

 

Het hoofddoel bij alles wat je schenkt of promoot is; kijk naar je doelgroep. Kijk naar de ontvanger en verplaats je daarin. Geef op een onverwachts moment en ervaar dat de reacties positiever zijn dan wanneer de verwachting er al ligt. Kijk, geef en ervaar!