5 redenen waarom je paasgeschenken met Pasen geeft

Geplaatst op 6 maart, 2017 · In categorie: Paasgeschenken, Relatiegeschenken

Relatiegeschenken zijn er om weg te geven en te ontvangen. Maar waarom doen we dit? En waarom wordt het zo gewaardeerd als u iets weggeeft of krijgt?  De meerwaarde van dit succes, de kracht van relatie- en paasgeschenken, wordt vaak onderschat en niet als nodig ervaren. Echter bewijst de inzet van relatiegeschenken het tegendeel. Hoe vaak bedankt u uw klanten, personeel en relaties? Daarom willen wij in deze blog 5 redenen geven waarom u met Pasen een paasgeschenk aan uw klanten, relaties en personeel moet geven.

De volgende 5 redenen:

#1 Een blijk van waardering

Uw personeel zorgt dagelijks dat de continuïteit van uw bedrijf word gewaarborgd. Naast de inzet van uw hardwerkende personeel, heeft u ook te maken met relaties waar u nauw mee samenwerkt en successen behaald.  Deze relaties met zowel uw zakelijke relaties en/of personeel kunt u waarderen door een klein of groot relatiegeschenk te geven. Een blijk van waardering, een simpel bedankje. Dat is wat u met Pasen kunt doen door middel van een klein paaspresentje.

#2 Blijf verrassen

Het inzetten van een relatie- en paasgeschenk zorgt voor een verrassend effect op uw relaties en klanten. Bij het geven van een paasgeschenk moet rekening worden gehouden met de originaliteit, het moment en de impact van de boodschap. Zorg er voor dat het relatiegeschenk afgestemd is op het type relatie en personeel zodat deze niet het gevoel van verlegenheid krijgt en een tegenprestatie moet leveren. Hou het simpel, passend en grappig!

#3 Creëer een beleving

Beleving creëren, dat is wat u met Pasen kunt bezorgen door het inzetten van een paasgeschenk. De overheerlijke chocolade, die in veel gevallen fair-trade geproduceerd wordt, zorgt voor de ultieme paasbeleving en een succesvolle inzet van een paasgeschenk. U dient er wel voor te zorgen dat u een link weet te leggen tussen uw producten en klanten, relaties of personeel. Dit is naast de meerwaarde ook het beeld en gevoel dat wordt meegegeven. Een gevoel wat uw relaties en klanten altijd bij zich dragen en herinneren bij het geven van een relatiegeschenk. Een ander voorbeeld van relatiegeschenken is een strandbal met uw logo waar een (potentiële) klant de hele zomer tegen aan kijkt en zorgt voor een goed gevoel bij uw naam.

#4 Uniek en onderscheidend

Pasen is een verrassende en unieke mogelijkheid om u te onderscheiden van uw concurrenten. Waarom met Pasen? Nou, dat is in de afgelopen jaren een steeds groter wordende trend om met Pasen uw klanten en relaties te verrassen met een geschenk. Het moment om zomaar eens wat te geven zonder dat mensen zich afvragen of bedenkingen hebben. Onderscheid u van de concurrenten om paasgeschenken in te zetten voor waardering en voor promotie en naamsbekendheid.

#5 Naamsbekendheid

Promotie of ook wel reclame en naamsbekendheid zijn onderdelen die bij Pasen niet de belangrijkste redenen zijn voor het geven van een paasgeschenk. Met uw paasgeschenk gaat het vooral om het waarderen, verrassen en creëren van de unieke paasbeleving. Toch komt daarbij dat wanneer u uw paasgeschenken laat bedrukken met logo en/of speciale tekst u naamsbekendheid creëert.

Bij het inzetten van relatiegeschenken zorgt u voor reclame. Bijvoorbeeld pennen met bedrukking van uw logo zorgt u voor mond-tot-mond reclame omdat deze pennen bij veel mensen terecht komt. De impact en het succes van relatiegeschenken wordt duidelijk gemaakt met een aantal cijfers in de whitepaper hierboven.

Uw eigen paasgeschenk samenstellen en inzetten?!

Benieuwd naar wat uw unieke paasgeschenk gaat worden voor deze Pasen? U kunt uw paasgeschenk en/of paaspakket zelf samenstellen en uniek maken door uw logo of special tekst te laten bedrukken. Hoe u dat doet, en wat de andere mogelijkheden zijn? Dat kunt u vinden in onze paas webshop!